Меню

Space engineers сферический генератор гравитации

Подпишитесь, чтобы загрузить
Enhanced Gravity Generators — pulling ships together, literally

This mod extends the functionality of both the vanilla gravity generators by allowing them to pull ships without the need for artificial mass.

You must enable this functionality per generator by adding the flags to the names, the generators will be unaffected otherwise.

Add any/all of these flags to the name of a gravity generator:
@small — generator affects small ships/blocks
@large — generator affects large ships/blocks
@counterpush — adds the same force on the gravity generator’s grid in the opposite direction for each thing it pulls, this is useful for ships to not be pushed around when something is sitting on it due to gravity.

You can still see these flag mentioned in the gravity generator’s control panel on the bottom right, as shown in the second screenshot.

Consider the exterior of your ship when adding any of these flags to your generators, I suggest measuring your fields to be sure they’re within the insides of your ship only, as it can go seriously wrong for anyone involved 😛

— The custom info in the control panel for the Gravity Generator doesn’t visibly update right away, you need to click the block again (or reopen the terminal).
— FIXED not adjusted for planets, it will work in planets gravity which isn’t how the vanilla gravgen works, I’ll fix this in the future

Ships are detected by their oriented bounding box. Detecting ships using their physical shape is inaccessible in the modAPI right now (like sensors do).

Источник

Space Engineers — Сферический генератор гравитации, исправления ошибок синхронизации

Разработчики из студии Keen Software House отчитались за еще одну рабочую неделю, по итогам которой было выпущено обновление 01.044 для космического сандбокса Space Engineers .

Обновление добавляет в игру сферический конь в вакууме генератор гравитации, новые респаун-корабли и поддержку их моддинга, а также исправления ошибок сихронизации многопользовательского режима игры, включая роторы, поршни и шасси. Также была улучшена производительность в ряде игровых ситуаций.

Традиционно, ключевые изменения отражены в новом трейлере к игре.

Features
— spherical gravity generator
— pre-fab and respawn ship modding
— new world setting for dedicated server — autosave interval
— more respawn ships
— high quality armor textures (on 64-bit version)
— export ship/station as prefab (in F11 screen)

Fixes
— improved piston and landing gear stability
— fixed piston, rotor and landing gear exploding in MP
— fixed large performance issue caused by asteroids
— fixed too large piston collision model
— fixed issue when loose blocks loosing ownership
— fixed death in survival disables chat window
— fixed toolbar not remembering functions from attachments
— fixed hot-keyed groups reset when using merge blocks
— fixed wrong value in Steam-ID on dedicated server
— fixed problems with character mods deforming hands or legs of astronaut
— fixed graphical glitch when doors were inside other blocks
— fixed inertia not preserved when block was unmerged

Источник

Гравитация

В Space Engineers гравитация — это линейная сила ускоряющая предметы в определенном направлении. Гравитация не абсолютна, и может быть перенаправлена изменением направления источника.

Contents

Виды генераторов

Искусственная гравитация в Space Engineers создается с помощью двух видов генератора гравитации.

Обычный Генератор гравитации

Для обычного Генератора гравитация равномерно создается в одном направлении во всей зоне действия. Из-за этого она не направлена к источнику. Например, если вы находитесь под кораблем с генератором гравитации, вы продолжите падать вниз пока не покинете зону действия Генератора гравитации.

Сферический Генератор гравитации

Сферический генератор создает сферическое гравитационное поле, под действием которого предметы, персонажи и корабли с искусственной массой всегда будут падать по направлению к генератору. Принцип действия похож на гравитационное поле планет и звезд, поэтому с помощью Сферического генератора можно создавать простые орбитальные спутники.

Сила и направление гравитации, действующей на игрока и другие небольшие предметы выброшенные в космос, указывается в панели гравитации, которая является частью интерфейса игрока.

Искусственная масса

В обновлении 01.025 появился блок искусственной массы для установки в малые и большие корабли. Он подвержен влиянию гравитации при подаче на него энергии. Каждый блок Искусственной массы имеет собственную массу. Гравитация на отдельные блоки действует независимо.

Источник

Гравитация

В реальности гравитация — это притяжение двух и более тел друг к другу, вызванное наличием у них массы. Сила притяжения зависит от масс этих объектов и расстояния между ними. Однако, сила притяжения слабеет если дистанция между объектами увеличивается.

Искусственная гравитация в Space Engineers

В игре же гравитация — это линейная сила ускоряющая предметы в определенном направлении. Гравитация не абсолютна, и может быть перенаправлена изменением направления источника.

Искусственная гравитация в Space Engineers создается с помощью Генератора гравитации. Гравитация равномерно создается в одном направлении во всей зоне действия генератора. Из-за этого она не направлена к источнику. Например, Если вы находитесь под кораблем с генератором гравитации, вас бы притягивало в направлении кораблю, но в Space Engineers, вы продолжите падать вниз пока не покинете зону действия Генератора гравитации.

Сила и направление гравитации, действующей на игрока и другие небольшие предметы выброшенные в космос, указывается в панели гравитации, которая является частью интерфейса игрока.

Сферический генератор гравитации

В отличии от обычного, действует намного реалистичнее. Гравитация направляется в сторону генератора. Таким образом можно создавать станции, с гравитацией как у планеты.

В обновлении 01.025 появился блок искусственной массы для установки в малые и большие корабли. Он подвержен влиянию гравитации при подаче на него энергии. Каждый блок Искусственной массы имеет собственную массу. Гравитация на отдельные блоки действует независимо.

Источник

Space engineers сферический генератор гравитации

Постройка снаряда
Для начала необходимо построить снаряд.
Выставьте блоки так как на скриншоте.
Таймер, Соединитель, Батарея, Искусственная масса(после установления выключить)

Настройка таймера
Создайте для таймера отдельную группу, под названием «Таймер снаряда»
Для искусственной массы же, группу надо назвать «Масса снаряда»
Теперь настроим сам таймер.
Задержку на активацию таймера ставим 3-5 секунд(Зависит от конструкции пушки).
В кнопке «Задать действия» задаем выключение блока искусственной массы.

Снаряд готов, сохраняем его чертеж через Ctrl+B и переходим к следующему пункту.

Теперь приступаем к постройке пушки

Ставим соединитель, заранее переименуйте его как вам угодно, что бы не запутаться.

По бокам ставим сварщики и объединяем их в группу.

Устанавливаем проектор сзади.

Теперь, позади этого безобразия ставим гравитационный ускоритель, так как на скриншоте и выключаем его.

Загружаем в проектор чертеж нашего снаряда и выравниваем его так, что бы искусственная масса смотрела по направлению стрельбы, а соединитель снаряда и пушки совпадали. (Тут я добавил сварщиков, вам нужно сделать то же самое)

Ставим камеру по направлению снаряда, что бы мы могли прицелится и проследить за снарядом.

В целом грави-пушка готова, но теперь, я расскажу как сделать процесс стрельбы из нее, более комфортным

Перед началом настройки, необходимо включить сварщики, что бы они построили снаряд, затем выключить их
Для начала поставим 3 таймера.
1 таймер называем «Таймер выстрел»
2 таймер «Таймер пуск»
3 таймер «Таймер сброс»

Настраиваем первый таймер:
Задержка активации 1 секунда.

Жмем кнопку «Задать действия» и начинаем настройку:
1. Соединитель пушки — ВКЛ
2. Группа сварщиков пушки — ВКЛ
3. Таймер пуск — СТАРТ
4. Таймер выстрел — ВЫКЛ
5. Гравитационный генератор экипажа(если есть) — ВЫКЛ

Переходим ко второму таймеру:
Задержка активации 7 секунд

1. Таймер сброс — СТАРТ
2. Группа «Масса снаряда» — ВКЛ
3. Группа «Таймер снаряда» — СТАРТ
4. Соединитель пушки — ВЫКЛ
5. Гравитационный генератор пушки — ВКЛ
6. Группа сварщиков пушки — ВЫКЛ

Теперь третий таймер:
Задержка активации 6 секунд

1. Соединитель пушки — ВКЛ
2. Гравитационный генератор экипажа(если есть) — ВКЛ
3. Таймер выстрел — ВКЛ
4. Гравитационный генератор пушки — ВЫКЛ.

Мы настроили таймеры, теперь давайте в кресле пилота, вынесем необходимые кнопки на панель управления:
1. Камера пушки
2. Таймер выстрел — СТАРТ

Поздравляю, пушка готова, теперь давайте перейдем к тестовому выстрелу.

Выстрел

На картинке снаряд уже вылетел и таймер активировался, тем самым сделав снаряд, невосприимчивым к грави-щитам (О них позже)

В целом грави-пушка эффективной оружие на дальней дистанции, однако она имеет и свои минусы :
1) Сложность в прицеливании, ибо надо высчитывать упреждение для выстрела по двигающемуся объекту.
2) Чувствительность к гравитационным генераторам в первые 5 секунд пуска.
3) Невозможность работы на планетах.

Источник

Генератор гравитации space engineers

Gravity Generator

Gravity Generator
Category: Functional Block
Status: Functional
Function:
Provides gravity for players when their jetpacks are turned off.
Fits large ship and station
Mass: 8,532 kg
Power: -1.85 — -567.13 kW
Force: 0-4000 N
Range: 0-150 m
Data Controls: [edit] [purge] (?)

The Gravity Generator is a block that can be added to ships and stations to provide gravity so that players can turn off their jetpacks to conserve energy. Using the control menu from the cockpit of the ship or station or the control panel on side of the gravity generator itself, the player can adjust the strength of the gravity effect and the size of its area of effect. Possible values range from 0 G (no gravity) up to 1 G, which is the same as Earth gravity at sea level. The generator can also be set to -1 G, pushing players and objects «up» instead. Positive gravity is always applied towards the base of the generator («down» as the player is looking at it). The power consumed by a generator varies depending upon the size and strength of its gravitational field.

Contents

What Gravity in Space Engineers Is Not

Although termed a «gravity generator», the device has a number of properties that go against conventional terrestrial wisdom the physics-aware novice players would use.

  • It does not affect most objects. Only player characters (with jetpacks off) and loose items (ores, components, etc.) are affected. Ship and station blocks can be subjected to the effect by constructing Artificial Mass blocks. Always keep in mind that it isn’t the overall object but the Artificial Mass that is affected, so be mindful of the center of mass.
  • The area of affect is a rectangular cuboid. See also Spherical Gravity Generator.
  • The imparted acceleration is equal throughout the area of effect; not only does it not diminish with range, but it is also indifferent as to the position relative to the generator, i.e. you will be pulled up/down per the setting irrespective of whether or not you are above or below the generator. Not true for the Spherical Gravity Generator.
  • As mentioned above, inert mass and gravity-affected mass are two unrelated things in Space Engineers. Therefore an in-game replication of Galileo’s Leaning Tower of Pisa experiment yields the opposite result: terminal velocity is a variable that depends on the proportion between inert mass and Artificial Mass generated by the relevant block (as well as the number and setting of generators, obviously).

Area of Effect

The gravity generator’s area of effect (AoE) is a squared cuboid measured in meters from the outside edges of the generator’s collision box and can be set from 1 to 150m in width, height and depth. A large ship/station block is 2.5m in all dimensions, so a gravity generator sitting in the middle of a 5×5 pad could be set to 5 meters to make the AoE match the pad exactly. The width and depth are determined by which direction the control panel is facing; from the player’s point of view standing in front of the control panel, width will be the left and right span of the AoE, and depth will be the front and back distance.

When multiple AoEs overlap, the player and objects can be subject to multiple gravity generators at the same time. When this happens, the vector that affects the player is obtained through vector addition. (Calculator) The acceleration value can exceed 1.0 when this is done, and objects will be affected accordingly. This can be exploited to create gravity-powered transportation, machinery, and even weaponry.

Recipe

Gravity Generator
Component Large Ship/Station
Required
Large Ship/Station
Optional
Computer 40
Motor 6
Large Steel Tube 4
Construction Comp. 60
Gravity Comp. 6
Steel Plate 110 40

Creative uses

Non-Jetpack Travel and Wheeled Vehicles

Artificial gravity is a must when using wheeled vehicles due to obvious reasons. It also helps conserve suit power by allowing travel on foot.

Acceleration gate

Propelling ore, personnel and ships from point A to point B by imparting acceleration far in excess of what engines can produce. Inertial dampeners must be offline until destination.

Gravity cannon

A simplistic weapon dating back to the days before specialized blocks were enabled. Its practical value in the current state of the game is doubtful; however, proper designs do demonstrate considerable damage potential regardless of range to target.

Required are: a battery of gravity generators, preferably tuned to affect a narrow column of space, and, mounted in that area of space via a Landing Gear, a slug of arbitrarily large size, with or without an explosive payload. The slug obviously has to be equipped with Small Reactors, Artificial Mass cubes, and Gyroscopes to prevent tumbling; the exact quantity of artificial masses and gravity generators is calculated using the equations «(quantity of gravity generators) * 9.8 m/s^2 * (artificial mass, kg) = (inert mass, kg) * (imparted acceleration, m/s^2)», «v(t)=a*t» (the definition of acceleration), and «s(t)=(a*t^2)/2» (simplified by presuming a uniform field; a good approximation is only counting the area where all the generators overlap) with the aim to achieve the maximum velocity possible in the game, in the range of 145 m/s.

An exemplar gravgun, which generates 36g over a 62.5 m track, projects a 5x5x14 small-block cylindrical slug of heavy armor with sufficient force to penetrate 10 light armor blocks or 4 heavy armour blocks. More often than not, very powerful railguns are limited by maximum speed, but can deal tremendous amounts or damage when mods allow higher speed limits.

A strong advantage of gravguns is that they have a virtually unlimited range, compared to under 1km for regular weapons. This allows performing «sniper bombing» of very heavily defended ships that would leave no chance to smaller ships within range.

Gravity drive

A peculiar characteristic of in-game physics is that gravity generators affect even artificial mass mounted on the same ship. This is frequently exploited to create a reactionless drive/warp drive, potentially more effective at accelerating large ships than thrusters.

Gravity funnel

The gravitational force produced by a Spherical Gravity Generator will affect any small rocks and ore produced by mining asteroids. This can be utilized to gather ores for easy collection. Often four generators are focused toward a central point where a fifth generator will draw them toward the ship. This can be combined with angled armor to build a physical funnel to catch the ores and direct them into a Collector.

Gravity grapple

The gravity grapple works along the same lines as the funnel. Using six gravity fields in combination with Artificial Mass blocks, small ships can be held in position near a larger ship even while it’s moving. The small ship’s inertial dampeners are turned on so that they help stabilize its position.

Launch tubes

A must-have among Battlestar Galactica fans is a reduced-power gravity cannon and an artificial mass cube in the nose of their replica Colonial Viper, which cause the craft to be violently propelled out of the carrier when combined. «Necessary» amenities are a triangular-shaped launch tube and two blast doors; inertial dampeners are to be disabled and a Connector is often installed to control the launch process from the inside craft.

Practical applications utilize the capacity to quickly pick up distance from a carrier, either to avoid being blasted on take-off or to quickly enter the battlezone; see Acceleration Gate above.

You can also have a 3-4 gravity generators and have a connecter and a storage container filled with drills or other tools/parts/ore and put 1 into the connecter have it eject it and then turn the gravity on. and also aim before you fire.

Gravity shield

By setting up gravity generators around your ship so that they repel any gravity-affected objects that get close one can make a gravity-based shield which will repel any incoming projectiles equipped with an artificial mass.

Notes

  • Lots of people have suggested ways that gravity could be improved in SE. This thread at the Keen Software House forums is where most of the discussion is taking place.
  • When using many gravity generators to accelerate something, make sure you have your jetpack turned on if you intend to enter the affected area or you are in for a very fast trip to the respawn screen.

Aesthetic
Full Cover Wall, Half Cover Wall, Interior Pillar, Interior Wall, Passage, Ramp, Stairs, Steel Catwalk

Подпишитесь, чтобы загрузить
Enhanced Gravity Generators — pulling ships together, literally

This mod extends the functionality of both the vanilla gravity generators by allowing them to pull ships without the need for artificial mass.

You must enable this functionality per generator by adding the flags to the names, the generators will be unaffected otherwise.

Add any/all of these flags to the name of a gravity generator:
@small — generator affects small ships/blocks
@large — generator affects large ships/blocks
@counterpush — adds the same force on the gravity generator’s grid in the opposite direction for each thing it pulls, this is useful for ships to not be pushed around when something is sitting on it due to gravity.

You can still see these flag mentioned in the gravity generator’s control panel on the bottom right, as shown in the second screenshot.

Consider the exterior of your ship when adding any of these flags to your generators, I suggest measuring your fields to be sure they’re within the insides of your ship only, as it can go seriously wrong for anyone involved 😛

— The custom info in the control panel for the Gravity Generator doesn’t visibly update right away, you need to click the block again (or reopen the terminal).
— FIXED not adjusted for planets, it will work in planets gravity which isn’t how the vanilla gravgen works, I’ll fix this in the future

Ships are detected by their oriented bounding box. Detecting ships using their physical shape is inaccessible in the modAPI right now (like sensors do).

Гравитация

В реальности гравитация — это притяжение двух и более тел друг к другу, вызванное наличием у них массы. Сила притяжения зависит от масс этих объектов и расстояния между ними. Однако, сила притяжения слабеет если дистанция между объектами увеличивается.

Искусственная гравитация в Space Engineers

В игре же гравитация — это линейная сила ускоряющая предметы в определенном направлении. Гравитация не абсолютна, и может быть перенаправлена изменением направления источника.

Искусственная гравитация в Space Engineers создается с помощью Генератора гравитации. Гравитация равномерно создается в одном направлении во всей зоне действия генератора. Из-за этого она не направлена к источнику. Например, Если вы находитесь под кораблем с генератором гравитации, вас бы притягивало в направлении кораблю, но в Space Engineers, вы продолжите падать вниз пока не покинете зону действия Генератора гравитации.

Сила и направление гравитации, действующей на игрока и другие небольшие предметы выброшенные в космос, указывается в панели гравитации, которая является частью интерфейса игрока.

Сферический генератор гравитации

В отличии от обычного, действует намного реалистичнее. Гравитация направляется в сторону генератора. Таким образом можно создавать станции, с гравитацией как у планеты.

В обновлении 01.025 появился блок искусственной массы для установки в малые и большие корабли. Он подвержен влиянию гравитации при подаче на него энергии. Каждый блок Искусственной массы имеет собственную массу. Гравитация на отдельные блоки действует независимо.

Генератор гравитации space engineers

Разработчики из студии Keen Software House отчитались за еще одну рабочую неделю, по итогам которой было выпущено обновление 01.044 для космического сандбокса Space Engineers .

Обновление добавляет в игру сферический конь в вакууме генератор гравитации, новые респаун-корабли и поддержку их моддинга, а также исправления ошибок сихронизации многопользовательского режима игры, включая роторы, поршни и шасси. Также была улучшена производительность в ряде игровых ситуаций.

Традиционно, ключевые изменения отражены в новом трейлере к игре.

Features
— spherical gravity generator
— pre-fab and respawn ship modding
— new world setting for dedicated server — autosave interval
— more respawn ships
— high quality armor textures (on 64-bit version)
— export ship/station as prefab (in F11 screen)

Fixes
— improved piston and landing gear stability
— fixed piston, rotor and landing gear exploding in MP
— fixed large performance issue caused by asteroids
— fixed too large piston collision model
— fixed issue when loose blocks loosing ownership
— fixed death in survival disables chat window
— fixed toolbar not remembering functions from attachments
— fixed hot-keyed groups reset when using merge blocks
— fixed wrong value in Steam-ID on dedicated server
— fixed problems with character mods deforming hands or legs of astronaut
— fixed graphical glitch when doors were inside other blocks
— fixed inertia not preserved when block was unmerged

Гравитация

В Space Engineers гравитация — это линейная сила ускоряющая предметы в определенном направлении. Гравитация не абсолютна, и может быть перенаправлена изменением направления источника.

Contents

Виды генераторов

Искусственная гравитация в Space Engineers создается с помощью двух видов генератора гравитации.

Обычный Генератор гравитации

Для обычного Генератора гравитация равномерно создается в одном направлении во всей зоне действия. Из-за этого она не направлена к источнику. Например, если вы находитесь под кораблем с генератором гравитации, вы продолжите падать вниз пока не покинете зону действия Генератора гравитации.

Сферический Генератор гравитации

Сферический генератор создает сферическое гравитационное поле, под действием которого предметы, персонажи и корабли с искусственной массой всегда будут падать по направлению к генератору. Принцип действия похож на гравитационное поле планет и звезд, поэтому с помощью Сферического генератора можно создавать простые орбитальные спутники.

Сила и направление гравитации, действующей на игрока и другие небольшие предметы выброшенные в космос, указывается в панели гравитации, которая является частью интерфейса игрока.

Искусственная масса

В обновлении 01.025 появился блок искусственной массы для установки в малые и большие корабли. Он подвержен влиянию гравитации при подаче на него энергии. Каждый блок Искусственной массы имеет собственную массу. Гравитация на отдельные блоки действует независимо.

Техническое оборудование © 2021
Внимание! Информация, опубликованная на сайте, носит исключительно ознакомительный характер и не является рекомендацией к применению.

Источник

Adblock
detector